TEMATYKA MIESIĄCA:
- Zimowe zabawy.
- Lepimy bałwana.
- Życie w krainie lodu i śniegu.
- Dinozaury dziwne stwory.
- W świecie figur geometrycznych.
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
- Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych;
- Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów;
- Poznanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu.
- Poznanie rodzajów sportów zimowych i sprzętu sportowego wykorzystywanego na śniegu i lodzie;
- Kształtowanie sprawności fizycznej podczas zabaw zimowych;
- Poznawanie właściwości lodu na podstawie samodzielnie przeprowadzonych obserwacji;
- Poszerzanie wiedzy na temat zjawisk występujących w otoczeniu zimą (mroźne wzory na oknach);
- Poznanie różnych rodzajów materiałów, z których wykonane są ubrania: wełna, polar, płótno, bawełna, sztuczne futro, wyodrębnianie tych, które utrzymują ciepło;
- Rozwijanie zainteresowań wiedzą przyrodniczą, poszerzenie wiadomości o Arktyce i Antarktydzie;
- Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia, kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć w różnych formach ekspresji : językowej , muzycznej, ruchowej i plastycznej;
- Poznawanie prehistorycznych zwierząt i roślin występujących na Ziemi przed milionami lat;Rozpoznawanie, nazywanie i wykorzystywanie figur geometrycznych;
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- Używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki, mały, duży, gruby, cienki /stopniowanie przymiotnika duży/;
- Ćwiczenie słuchu fonematycznego, zachęcanie do czytania sylabami i głoskami w oparciu o poznane litery;
- Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości;
- Zapoznanie z wielką i małą pisaną i drukowaną literą: N,n i B, b;
- Porównywanie liczebności zbiorów, doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 10;
- Rozwiązywanie prostych działań matematycznych z zastosowaniem znaków +, -, =,<, >;
- Nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi z użyciem poprawnych form gramatycznych;
- Rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania z rówieśnikami.