Rozpoznawanie oznak nadchodzącej nowej pory roku- wiosny.
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie typowych dla przedwiośnia: dłuższe dni, silniejsze oddziaływanie promieni słonecznych, powracające pierwsze ptaki.
Posługiwanie się nazwą pory roku i miesiąca oraz nazwami dni tygodnia.
Kształcenie umiejętności klasyfikowania i uogólniania;
Wzbogacanie wiedzy na temat życia zwierząt hodowlanych, pokarmów przez nie spożywanych oraz produktów pochodzących od zwierząt;
Powitanie wiosny w przedszkolu- poznanie ludowych tradycji i sposobów witania wiosny.
Poznawanie zwiastunów wiosny - pierwsze wiosenne kwiaty, w tym kwiaty chronione.
Bogacenie zasobu pojęć ogólnych w związku z poznawaniem otaczającego środowiska.
Porównywanie pojemności naczyń- posługiwanie się pojęciami mniej, więcej, tyle samo.
Zapoznanie z wielką i małą drukowaną i pisaną literą: C, c, Ł, ł, P, p, Z, z, F, f oraz cyfrą 10.
Rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków, doskonalenie umiejętności językowych.
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstów wierszowanych i innych utworów literackich;
Rozwijanie zainteresowań książkami i czytelnictwem;
Rozróżnianie dobra i zła ukazanego w bajkach i baśniach;
Utrwalenie wyglądu wszystkich poznanych liter i cyfr;
Rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków, doskonalenie umiejętności językowych;
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami;
Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania z wykorzystaniem zadań z treścią;
Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi oraz orientacji w przestrzeni; do udzielania poprawnych odpowiedzi na zadawane pytania.
Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej podczas zajęć i zabaw ruchowych oraz pobytu na świeżym powietrzu.
Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych w trakcie podejmowania różnorodnej działalności z wykorzystaniem kredek, flamastrów, ołówka itp.
Zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach, stosowanie zwrotów grzecznościowych podczas kontaktów z rówieśnikami.