Wyzwalanie słownej ekspresji poprzez zachęcanie do wypowiedzi na forum grupy.
Rozwijanie twórczości słownej, nabywanie umiejętności aktorskich.
Uczenie systematyczności, poprzez uzupełnianie kalendarza pogody.
Zapoznanie z charakterystycznymi cechami przedwiośnia.
Wskazuje na mapie politycznej Szwecję, rozpoznaje jej flagę, wie, ze stolicą Szwecji jest Sztokholm,
Poznaje wybrane elementy kultury i tradycji Szwecji,
Odważnie podejmuje wyznaczone w zabawie role,
Rozwija sprawności manualne,
Poznaje postać i książki autorstwa Astrid Lindgren
Stwarzanie okazji do obserwowania przyrody, zachodzących w niej zmian, poznanie oznak zbliżającej się wiosny;
Zapoznanie z oznakami przedwiośnia i wiosny: powrót ptaków, pierwsze wiosenne kwiaty, zmiany temperatury, topnienie śniegu;
Oglądanie kwitnących kwiatów, omówienie ich budowy i etapów rozwojowych
Kształtowanie zachowań prozdrowotnych, przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia
Zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy.
Kształcenie wypowiedzi wielozdaniowych związanych tematycznie z treścią obrazka. Zapoznanie dzieci z tradycjami i zwyczajami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi.
Utrwalenie informacji o zmianach zachodzących wiosną w przyrodzie, odwoływanie się do własnych doświadczeń.
Doskonalenie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
Rozwijanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt.
Doskonalenie umiejętności matematycznych- aspekt porządkowy liczb, doskonalenie umiejętności przeliczania. Rozwijanie kompetencji matematycznych.
Rozwijanie kompetencji językowych dzieci poprzez słuchanie literatury dziecięcej.