TEMATYKA MIESIĄCA:
1. Jesienna szaruga.
2. Mały patriota.
3. W co się bawić kiedy pada deszcz?
4. Mój przyjaciel miś.
5. Jak wyglądał świat przed milionami lat.
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
- Dostrzeganie i nazywanie zjawisk atmosferycznych występujących późną jesienią: ochłodzenie, częste opady, silny wiatr, krótkie dni, brak liści na drzewach.
- Poznanie i stosowanie symboli oznaczających zjawiska pogodowe, utrwalenie następstwa czasowego pór roku.
- Rozumienie konieczności dostosowywania rodzaju odzieży do panującej aury.
- Poznanie symboli narodowych, nabywanie wiedzy o wybranych miastach i regionach Polski.
- Kształcenie umiejętności budowania wypowiedzi w oparciu o treść legend i opowiadań.
- Kształtowanie postaw patriotycznych, rozbudzenie zainteresowania historią i tradycjami swojego kraju.
- Wzbogacenie słownictwa o nowe pojęcia związane z poznawaniem swojego kraju i Europy.
- Poznanie różnorodnych form spędzania wolnego czasu.
- Poznanie sposobów pomagania i wspierania innych oraz cech dobrego kolegi.
- Kształcenie umiejętności językowych w zakresie mowy dialogowej i formułowania pytań.
- Nabywanie wrażliwości na potrzeby innych i umiejętności dokonywania oceny zachowań, uświadomienie potrzeby wzajemnej życzliwości i empatii.
- Zapoznanie z historią powstania pluszowego misia.
- Uświadomienie znaczenia przyjaźni w życiu człowieka.
- Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt udomowionych.
- Kształtowanie pozytywnego odnoszenia się do zwierząt.
- Wdrażanie do prawidłowego zachowania (ograniczonego zaufania) w stosunku do obcych zwierząt.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
- Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 5, 0 oraz liter m, M, d, D, y, Y, l, L, k, K ; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
- Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy;
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
- Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
- Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
- Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
- Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.