TEMATYKA:
- Woda i słońce.
- Szukamy wiosny - przedwiośnie.
- Czy to już wiosna?
- Wielkanoc.
ZDANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
- Poznanie roli wody i słońca dla rozwoju i życia roślin, zwierząt oraz ludzi;
- Zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie;
- Bogacenie zasobu pojęć ogólnych w związku z poznawaniem otaczającego środowiska;
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- Rozpoznawanie oznak nadchodzącej nowej pory roku- wiosny;
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie typowych dla przedwiośnia: dłuższe dni, silniejsze oddziaływanie promieni słonecznych, powracające pierwsze ptaki;
- Posługiwanie się nazwą pory roku i miesiąca oraz nazwami dni tygodnia;
- Prowadzenie hodowli rzeżuchy, fasoli, cebuli, kwiatów w kąciku przyrody - prowadzenie obserwacji przyrodniczych;
- Powitanie wiosny w przedszkolu- poznanie ludowych tradycji i sposobów witania wiosny;
- Dalsze poznawanie zwiastunów wiosny - pierwsze wiosenne kwiaty, w tym kwiaty chronione;
- Poszerzanie wiedzy na temat tradycji związanych z obchodami Świąt Wielkanocnych: poznanie symboliki pokarmów przygotowywanych do święcenia, zwyczaju zdobienia jajek, rodzajów wypieków wielkanocnych oraz tradycji Śmigusa Dyngusa;
- Porównywanie pojemności naczyń - posługiwanie się pojęciami mniej, więcej, tyle samo;
- Zapoznanie z wielką i małą drukowaną i pisaną literą: G, g ; W, w; oraz cyfrą 9, 10;
- Rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków, doskonalenie umiejętności językowych;
- Wdrażanie do udzielania poprawnych odpowiedzi na zadawane pytania;
- Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania;
- Rozwijanie wyobraźni przestrzennej i umuzykalnianie dzieci;
- Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej podczas zajęć i zabaw ruchowych oraz pobytu na świeżym powietrzu;
- Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych w trakcie podejmowania różnorodnej działalności z wykorzystaniem kredek, flamastrów, ołówka itp..