obserwowanie różnych zjawisk fizycznych, np. rozpuszczania ciał stałych w cieczy, krystalizacji, topnienia, parowania, tonięcia i pływania ciał
uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi
porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie
zwracane uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór
obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia
wyjaśnianie roli wody w życiu ludzi i zwierząt
klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy,
poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, zapewnienia wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacerrozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów
utrwalanie nazw pór roku
rozwijanie umiejętności wokalnych
zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
rozwijanie umiejętności liczenia; zapoznanie z prostokątem
uświadamianie znaczenia zdrowia dla każdego człowieka
zachęcanie dzieci do spożywania zdrowej żywności
poznawanie różnych sposobów otrzymywania energii
zwracanie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym