TEMATYKA:
- ZIELONY OGRÓDEK W SALI
- MARCOWA POGODA
- CZEKAMY NA WIOSNĘ
- JUŻ WIOSNA
ZADANIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wdrażanie do wyrazistych wypowiedzi na forum grupy;
- zaspokajanie naturalnej potrzeby zabawy i zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem ustalonych zasad;
- zapoznanie z czynnikami niezbędnymi do wzrostu rośliny, kształtowanie nawyku dbania o rośliny;
- wzbogacanie słownictwa o pojęcia: szklarnia, rośliny doniczkowe, sadzonki;
- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcanie do aktywnego słuchania muzyki i grania na instrumentach, doskonalenie śpiewu zbiorowego i indywidualnego;
- nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką;
- utrwalanie nazw kolorów i umiejętności różnicowania barw ciepłych i zimnych, wzbogacanie doświadczeń plastycznych poprzez tworzenie nowych barw;
- rozwijanie umiejętności manualnych i plastycznych, doskonalenie umiejętności planowania na płaszczyźnie i starannego kolorowania, wdrażanie do samodzielności;
- wdrażanie do sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela i skupiania uwagi na wykonywanej czynności;
- zachęcanie do mówienia o swoich uczuciach;
- wzmacnianie aparatu oddechowego, kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem;
- zapoznanie z pozytywnymi i negatywnymi skutkami działania wiatru;
- rozumienie zależności między rodzajem ubrania, a pogodą;
- nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia, tworzenia zbiorów i porównywania ilości elementów, wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko, najwięcej, najmniej;
- doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej podczas pracy z obrazkiem;
- rozwijanie ekspresji ruchowej i orientacji w przestrzeni;
- wzbogacenie wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych i elementów pogody;
- rozwijanie wyobraźni dzieci podczas zabawy z elementami dramy;
- rozwijanie logicznego myślenia i odwoływania się do swojej wiedzy, doskonalenie myślenia przyczynowo – skutkowego;
- utrwalanie znajomości nazw i kolejności następowania pór roku;
- poznanie charakterystycznych cech i zwiastunów wiosny, poszerzenie wiadomości na temat tradycji wiosennych, zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy;
- analiza i synteza sylabowa wybranych wyrazów;
- poszerzanie umiejętności konstrukcyjnych.
- kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole, wzmacnianie poczucia wartości.