Kształcenie nawyków higienicznych, porządkowych i samoobsługowych
Zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych ptaków, które można spotkać w najbliższym środowisku przyrodniczym (np. wróbel, sikorka, gil)
Rozwijanie zainteresowań plastycznych, poznawanie nowych technik plastycznych, wdrażanie do umiejętności postępowania zgodnie z instrukcją słowną
Kształcenie uwagi podczas słuchania opowiadania ilustrowanego dwiema lalkami - pacynkami (sylwetami, kukiełkami itp.)
Kształcenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie 1 – 2
Zachęcanie do pojedynczego wypowiadania się i słuchania innych
Rozwijanie pamięci mechanicznej i zachęcanie do odtwarzania wiersza ruchem
Zabawy i ćwiczenia na zmianę tempa w muzyce, utrwalenie pojęć: wolno, szybko, kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji na tempo w muzyce, rozwijanie słuchu muzycznego
Wdrażanie do przezwyciężania nieśmiałości i aktywnego, swobodnego uczestniczenia w zabawach rytmicznych.
Wzbogacanie doświadczeń plastycznych, utrwalanie znajomości podstawowych kolorów
Integrowanie dzieci ze wszystkich grup przedszkolnych podczas przedszkolnego balu, wyzwalanie radości ze wspólnej zabawy, wdrażanie do właściwego zachowania się podczas uroczystości przedszkolnych
Nabywanie umiejętności słuchania krótkich opowiadań z użyciem ilustracji, poszerzanie wiadomości o otaczającej przyrodzie
Kształcenie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny, wdrażanie do wyrazistej, poprawnej wypowiedzi, zachęcanie do serdecznych zachowań wobec bliskich osób
Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez wspólne uczestnictwo w uroczystości, kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków poprzez radosne, wspólne przeżywanie ich święta, przyzwyczajanie do właściwego zachowania się podczas uroczystości