Zapoznanie z wyposażeniem kuchni; zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków, spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek, nakrywanie stołu do posiłków.
Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci; wzbogacanie wiedzy na temat budowy książki; zapoznanie z etapami powstawania książki.
Słuchanie muzyki o różnym charakterze, w tym muzyki klasycznej; poznawanie nazw różnych instrumentów wykorzystywanych przez muzyków filharmonii; poznawanie instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, oraz sposobu gry na nich, akompaniowanie do piosenek na instrumentach lub różnych przedmiotach, indywidualnie lub grupowo (orkiestra); tworzenie muzyki z wykorzystaniem różnych przedmiotów według podanego kodu (zastępowanie obrazka przedstawiającego daną czynność znakiem graficznym, np. gniecenie papieru – znakiem zygzaka), rozwijanie inwencji twórczej w sferze muzyczno – ruchowej.
Rozwijanie umiejętności mierzenia długości, rozwijanie umiejętności mierzenia objętości, rozumienie istoty ważenia, działania wagi szalkowej; kształtowanie pojęć czasowych
Kształtowanie procesów poznawczych: spostrzegania wzrokowego, słuchowego, słuchu fonematycznego, myślenia, kompetencji językowych, procesów pamięci i uwagi, rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego podczas pracy z historyjką obrazkową.
Wykorzystywanie ćwiczeń orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych; posługiwanie się umownymi znakami.
Rozwijanie mowy poprzez zachęcanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi.
Przygotowywanie do czytania i pisania – rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo - ruchowej, czynności grafomotorycznych, rozbudzanie pozytywnej motywacji do nauki czytania i pisania.
Kształtowanie pojęć i umiejętności matematycznych w zakresie orientacji przestrzennej, przeliczania obiektów, posługiwania się liczebnikami w aspektach kardynalnym, porządkowym i symbolicznym; rozpoznawanie i nazywanie wybranych brył geometrycznych.
Rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych - śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego, uczestniczenie w zabawach muzyczno - ruchowych.
Uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
Podejmowanie różnych form działalności plastycznej oraz plastyczno - technicznej związanej z bieżącą tematyką.
Kształtowanie pozytywnych postaw związanych z zachowaniem zdrowia i bezpieczeństwa.
Rozwijanie umiejętności psychospołecznych - różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu, doskonalenie relacji dzieci z innymi ludźmi.