TEMATYKA:
- POWROTY PTAKÓW.
- BAJKI I BAŚNIE.
- NA WIEJSKIM PODWÓRKU.
- DBAMY O NASZĄ PLANETĘ.
- ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE.
ZDANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
- Poznanie różnych gatunków ptaków, środowiska ich życia i zwyczajów;
- Kształcenie umiejętności klasyfikowania i uogólniania;
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstów wierszowanych i innych utworów literackich;
- Rozwijanie zainteresowań książkami i czytelnictwem;
- Rozróżnianie dobra i zła ukazanego w bajkach i baśniach;
- Wzbogacanie wiedzy na temat życia zwierząt hodowlanych, pokarmów przez nie spożywanych oraz produktów pochodzących od zwierząt;
- Poznanie sposobów ochrony środowiska;
- Utrwalenie właściwych zachowań proekologicznych;
- Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego;
- Poznanie nazw zwierząt tropikalnych i ciekawostek na ich temat;
- Poszerzenie wiedzy na temat życia zwierząt w ogrodzie zoologicznym;
- Kształtowanie właściwego zachowania podczas zwiedzania zoo;
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- Zapoznanie z wielką i małą drukowaną i pisaną literą: j, J ; c, C ; ł, Ł, utrwalenie wyglądu wszystkich poznanych liter i cyfr;
- Rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków, doskonalenie umiejętności językowych;
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami;
- Doskonalenie wrażliwości słuchowej, umuzykalnianie dzieci;
- Zachęcanie do czytania prostych wyrazów i zdań;
- Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania z wykorzystaniem zadań z treścią;
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi oraz orientacji w przestrzeni;
- Porównywanie liczebności zbiorów – rozwijanie logicznego myślenia;
- Konstruowanie gry planszowej – doskonalenie umiejętności kodowania informacji, kształtowanie odporności emocjonalnej;
- Pobudzanie wyobraźni dziecięcej przez słowo, ruch, działalność plastyczną;
- Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych w trakcie podejmowania różnorodnej działalności z wykorzystaniem kredek, flamastrów, ołówka itp...
- Kształtowanie koordynacji ruchowej i równowagi;
- Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych;
- Integrowanie grupy poprzez wspólne działanie.