poznanie imion kolegów i koleżanek oraz integrowanie grupy, wdrażanie do bezpiecznej zabawy;
poznanie zasad panujących w grupie podczas pobytu w pomieszczeniach przedszkola, w ogrodzie przedszkolnym oraz na spacerach;
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat oraz słuchania wypowiedzi innych;
zachęcanie do spontanicznego wyrazistego mówienia, odpowiadania na pytania - wzbogacanie słownictwa i rozwijanie prawidłowej mowy dzieci;
doskonalenie motoryki małej wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki, pędzla i nożyczek - zachęcenie do działania plastycznego;
poznanie najbliższego otoczenia przedszkola;
rozbudzanie wrażliwości na muzykę, doskonalenie umiejętności śpiewania i tańczenia;
rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki oraz rozróżniania cech muzyki (dynamika, tempo, nastrój);
rozpoznawanie i nazywanie części ciała;
wdrażanie do kulturalnego zachowywania się podczas kontaktów z rówieśnikami, przy stole podczas posiłków oraz toalecie - utrwalenie zwrotów grzecznościowych w praktyce;
doskonalenie czynności samoobsługowych, nauka sprawnego ubierania się i rozbierania oraz składania ubrania;
nabywanie i rozwijanie poczucia empatii;
rozwijanie umiejętności dobierania przedmiotów w pary i przeliczania w zakresie 4 oraz klasyfikowania przedmiotów według kształtu;
utrwalanie nazw figur geometrycznych;
rozwijanie spostrzegawczości, koncentracji uwagi i pamięci dzieci;
zapoznanie z zasadami przechodzenia przez ulicę;
utrwalenie znajomości kolorów;
rozumienie zaznaczenia spożywania owoców, rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców krajowych;