- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt
TEMATYKA:
- KSIĄŻKA TO MÓJ PRZYJACIEL
- SPACER PO MAJOWEJ ŁĄCE
- Z BRZECHWĄ ZABAWY W TEATR
- JA I MOJA RODZINA
Zadania wychowawczo - dydaktyczne:
- Budzenie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych wśród dzieci
- Kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć
- Kształtowanie wyobraźni, wzbogacanie wrażeń , spostrzeżeń , myślenia i mowy
- Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami, dostrzeganie piękna majowej przyrody,
- Obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczek,
- Nabywanie szacunku do świata roślin i zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem roślin i zwierząt chronionych,
- Poszerzanie wiadomości o patronie naszego Przedszkola Janie Brzechwie
- Kształtowanie otwartej postawy twórczej;
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- Stwarzanie okazji do wyrażania własnych uczuć;
- Poszerzenie wiedzy na temat instrumentów muzycznych;
- Doskonalenie rytmiczności i harmonii ruchu;
- Kształcenie słuchu fonematycznego oraz spostrzegania wzrokowego podczas czytania globalnego;
- Nabywanie szacunku do świata roślin i zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem roślin i zwierząt chronionych;
- Rozwijanie uczucia miłości i przynależności do swojej rodziny;
- Poznanie różnych sposobów okazywania uczucia miłości i szacunku;
- Kształtowanie postawy empatycznej wobec potrzeb mamy i taty;
- Poznanie cech charakterystycznych wybranych zawodów damskich i męskich;
- Rozwijanie poczucia szacunku i dumy z pracy wykonywanej przez rodziców;
- Zacieśnienie więzi z mamą i tatą, dostrzeżenie ich wyjątkowej roli w życiu rodziny;
- Zachęcanie do przyjmowania i wypełniania obowiązków domowych;
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- Stwarzanie okazji do wyrażania własnych uczuć
- Rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków, doskonalenie umiejętności językowych;
- Zachęcanie do wielozdaniowych wypowiedzi na określony temat;
- Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej podczas zajęć i zabaw ruchowych oraz pobytu na świeżym powietrzu;
- Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych w trakcie podejmowania różnorodnej działalności z wykorzystaniem kredek, flamastrów, ołówka itp.;
- Zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach, stosowanie zwrotów grzecznościowych podczas kontaktów z rówieśnikami.
|
|