Poznawanie wybranych tradycji związanych z nastaniem Nowego Roku.
Wzbogacanie wiedzy na temat kalendarza i jego znaczenia.
poszerzanie wiedzy dzieci na temat odmierzania czasu, rozwijanie umiejętności rozumienia pojęcia czas,
utrwalenie informacji o cykliczności pór roku,
rozwijanie postrzegania wzrokowego poprzez wskazywanie różnic pomiędzy obrazkami,
doskonalenie wiedzy dzieci na temat czterech pór roku i ważnych świąt w kalendarzu; utrwalenie nazw dni tygodnia i ich przemienności, doskonalenie umiejętności posługiwania się takimi przyimkami jak: przedwczoraj, wczoraj, dziś, jutro, pojutrze; utrwalenie liczby 7 w kontekście dni tygodnia,
poszerzenia zakresu pojęć o wyrazy: karnawał, fajerwerki, serpentyny,
rozpoznaje Włochy na mapie Europy, wie jak nazywa się stolica, rozpoznaje flagę Włoch oraz wybrane zabytki i obiekty Włoch,
zna charakterystyczne potrawy włoskiej kuchni
podejmowanie samodzielnych aktywności i uczestniczenie w zabawach tematycznych,
płtowanie poczucia przynależności do rodziny; wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem.
poznanie nazw i wyglądu wybranych ptaków, które nie odlatują na zimę – gil, sikorka, wróbel, zachęcanie do niesienia ptakom pomocy w czasie zimy,
ozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierzęt leśnych,
wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu,
rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez wskazywanie różnic pomiędzy obrazkami związanymi z zimowym krajobrazem,
przypomnienie zasad bezpiecznej zimowej zabawy,
rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych: kwadrat, prostokąt,
rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach związanych z zabawami zimowymi,