Zapoznanie dzieci z pracą listonosza i pocztowców. Wyjaśnienie pojęć: list polecony, zwykły, ekspresowy. Budzenie szacunku do odpowiedzialnej i ważnej pracy listonosza oraz pocztowców.
Rozwijanie twórczości słownej; rozumienie słów: adresat, nadawca, kod pocztowy, adres (znajomość swojego adresu).
Rozwijanie zamiłowań dzieci do muzyki klasycznej. Rozwijanie ekspresji plastycznej i wrażliwości twórczejRozwijanie umiejętności wypowiadania się w sposób ciągły na temat treści opowiadania.
Nauka przyjmowania prawidłowej postawy ciała poprzez zabawę.
Kształtowanie koordynacji ruchowo – wzrokowej.
Uwrażliwienie dzieci na trud pracy ludzi (rolnika, młynarza, piekarza, sprzedawcy)
Kształcenie poczucia rytmu oraz właściwego ruchu.
Poszerzanie wiadomości nt zdrowych produktów ważnych dla naszego rozwoju.
Utrwalenie pojęć: dyrygent, batuta.
Kształcenie umiejętności śpiewania znanych piosenek na zgłoskach indywidualnie i zespołowo.
Przybliżenie tematyki związanej z Danią,
Poznanie najbardziej znanych miejsc w Danii,
Pobudzanie kreatywności,
Rozwijanie samodzielności działania i współpracy w grupie, umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji,
wypowiedzi dzieci na podstawie wypowiedzi dzieci i własnych doświadczeń.
Kształcenie wypowiedzi wielozdaniowych związanych z treścią utworu i własnych doświadczeń. Udzielanie odpowiedzi a pytania.
Uwrażliwienie dzieci na przestrzeganie zasad higieny podczas przygotowywania posiłków.
Wzbogacenie i utrwalenie języka literackiego w toku uczenia się wiersza na pamięć. Kształtowanie zamiłowania do czystości i nawyków higienicznych.
Wzbogacenie słownika dziecka o pojęcie abstrakcja. Wzbogacenie ekspresji malarskiej dzieci.
Zachęcanie do opiekowania się zwierzętami.
Zabawa badawcza „Jaka jest glina?” Zapoznanie dzieci z pojęciem: rzeźba i rzeźbiarz. Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej.
Kształcenie umiejętności wycinania, przyklejania i lepienia.
Wzbogacenie i utrwalenie języka literackiego w toku słuchania tekstu bajki. Rozwijanie wrażliwości dziecka na stwierdzenie: „Nie krzywdźcie zwierząt, czują tak samo, cierpią, kochają, tęsknią za mamą”. „Zwierzęta przecież czują tak samo, a przyjaciele nigdy nie kłamią!