wyrabianie postawy współdziałania, koleżeństwa i pomocy, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy budzenie wrażliwości na potrzeby innych,
rozbudzanie własnej inicjatywy i zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem zasad,
zachęcanie do udziału w zabawach ruchowych, kształtowanie prawidłowej postawy ciała, zwinności i szybkości, doskonalenie zmysłu równowagi, wyczucia własnego ciała i przestrzeni,
usystematyzowanie wiadomości o zwierzętach żyjących na wsi, kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta,
poszerzenie wiedzy na temat produktów, które pochodzą od zwierząt,
rozwijanie ekspresji ruchowej przy muzyce, wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne,
usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię,
zachęcanie do swobodnego wypowiadania się na podany temat, doskonalenie umiejętności językowych oraz usprawnianie narządów artykulacyjnych,
wdrażanie do poprawnego stosowania liczby pojedynczej i mnogiej,
zachęcenie do eksperymentowania i wyciągania wniosków,
rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi,
nauka prawidłowego zachowania w kontakcie z obcym psem,
przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
wdrażanie do dbania o higienę i estetykę dotyczącą zarówno swojego ciała jak i otoczenia,
wdrażanie do samodzielnego ubierania się i rozbierania,
nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia, wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
wdrażanie do prawidłowego posługiwania się pojęciami: małe, duże, średnie,
utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych,
utrwalenie znajomości dni tygodnia,
doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej,
doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała,
zapoznawanie z tradycjami Świat Wielkanocnych, poznanie sposobu wysiewu rzeżuchy,
rozwijanie sprawności manualnych i spostrzegawczości oraz umiejętności plastycznych i wyobraźni twórczej podczas wykonywania prac plastycznych,
usprawnianie analizatorów: wzrokowego, dotykowego oraz wzbogacanie słownictwa,
rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać, rozbudzanie wrażliwości i szacunku wobec przyrody,
kształcenie postawy współodpowiedzialności za najbliższe otoczenie i wyrabianie nawyków proekologicznych, zachęcenie do obserwacji przyrody.