Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt zamieszkujących w gospodarstwie wiejskim.
Podkreślenie znaczenia przyjaźni w życiu każdego człowieka.
Posługiwanie się nazwami oznaczającymi mieszkania zwierząt.
Poznawanie korzyści płynących z hodowli zwierząt.
Wskazuje na mapie politycznej Hiszpanię, rozpoznaje jej flagę, wie, ze stolicą Hiszpanii jest Madryt,
Poznaje wybrane elementy kultury i tradycji Szwecji,
Odważnie podejmuje wyznaczone w zabawie role,
Rozwija sprawności manualne,
Poznaje bohaterów bajki Byczek Fernando.
Rozpoznaje i nazywa owoce cytrusowe uprawiane w Hiszpanii.
Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci; wzbogacanie wiedzy na temat budowy książki; zapoznanie z etapami powstawania książki
Kształtowanie procesów poznawczych: spostrzegania wzrokowego, słuchowego, słuchu fonematycznego, myślenia, kompetencji językowych, procesów pamięci i uwagi,
rozwijanie rozumowania przyczynowo - skutkowego podczas pracy z historyjką obrazkową
Wykorzystywanie ćwiczeń orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych; posługiwanie się umownymi znakami
Rozwijanie mowy poprzez zachęcanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi
Zachęcanie do dbania o środowisko,
Poznawanie właściwości fizycznych wybranych odpadów
Kształtowanie nawyków ekologicznych
Zapoznanie z położeniem Świdnika na mapie Polski.
Rozwijanie zainteresowań miejscem zamieszkania: architekturą, instytucjami, zabytkami, krajobrazem.
Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, przez poznawanie tradycji związanych z obchodzeniem świąt państwowych.
Utrwalenie wiadomości o Unii Europejskiej, oraz symbolach UE.