doskonalenie równowagi i koordynacji ruchowej oraz orientacji w przestrzeni;
wyrabianie określonej reakcji na hasło podczas zabaw muzyczno-ruchowych, doskonalenie śpiewu zbiorowego;
rozwijanie twórczości słownej, oraz umiejętności wokalnych;
nabieranie odwagi w czasie własnych wystąpień;
wdrażanie do kulturalnego zachowania się, używania form grzecznościowych;
nabywanie umiejętności formułowania poprawnych, zrozumiałych wypowiedzi, doskonalenie analizy sylabowej;
kształcenie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów na pamięć;
rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki podczas tworzenia z wykorzystaniem różnorodnego materiału, poszerzanie doświadczeń i umiejętności plastycznych;
zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi, kultywowanie tradycji śpiewania kolęd;
rozróżnianie pojęć: świerk – choinka (np. podczas ubierania drzewka), rozumienie zakresu pojęcia ,,ozdoby choinkowe”;
wzbudzanie zainteresowania matematyką poprzez manipulowanie na zbiorze przedmiotów,
doskonalenie umiejętności przeliczania z wykorzystaniem liczmanów;
utrwalenie kolejności i nazw dni tygodnia;
wdrażanie do prawidłowego stosowania pojęć określających położenie przedmiotu w przestrzeni: wyżej, niżej, za, pod, na, w, obok, nad;
doskonalenie w samoobsłudze;
wdrażanie do przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej;
stymulowanie zmysłu węchu i dotyku;
rozwijanie umiejętności sprawnego, starannego wycinania po linii prostej i łamanej;
wdrażanie do posługiwania się określeniami: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, z tyłu;