TEAMTYKA:
- Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
- Lato, lato, lato czeka
- Wkrótce wakacje
- Zwiedzamy świat
TREŚCI PROGRAMOWE:
Językowa aktywność dziecka:
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka:
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek);
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
- nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta).
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
Społeczna aktywność dziecka:
- uczestniczenie we wspólnych zabawach,
- pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych;
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
- dzielenie się swoimi przeżyciami;
- odpowiadanie na pytania.
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwracanie na ubiór tych osób;
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Aktywność poznawcza:
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
- wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
- nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmiana zachodzących w przyrodzie.