Będziemy zwracać uwagę na właściwe ubieranie się podczas wczesnej wiosny.
Zachęcimy do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata; poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np.: Wenus, Merkury, Mars, poznawanie satelity Ziemi – Księżyca; poznawanie w sposób pośredni zawodów związanych kosmosem – kosmonauty, astronoma
Poznamy zwierzęta klimatu zimnego i gorącego, na jakich kontynentach przebywają, jak wyglądają.
Zwrócimy uwagę na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku oraz na cechy typowe dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
Wdrożymy do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
Poznamy obraz graficzny oraz zapis cyfrowy liczby 9 – będziemy przeliczać ciągi liczbowe w aspekcie kardynalnym i porządkowym
Będziemy doskonalić umiejętność przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Będziemy doskonalić sprawność grafomotoryczną.
Zachęcimy do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.
Rozwiniemy umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
Poznamy teatr jako miejsce kultury i sztuki, poznamy znaczenie pojęć : scena, kurtyna, widownia, aktorzy.
Będziemy doskonalić percepcję słuchową – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.
Będziemy doskonalić percepcję wzrokową podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
Rozwijać myślenie przyczynowo- skutkowe – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
Posługiwać się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.