Tematyka miesiąca:
1. W kuchni
2. Marcowa pogoda
3. Czekamy na wiosnę
4. Już wiosna
5. Zielony ogródek w naszej sali
Zadania dydaktyczno-wychowawcze:
-Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny, utrwalanie nazw i charakterystycznych cech czterech pór roku, budzenie zainteresowania przyrodą.
-Zapoznanie z marcowym przysłowiem i zjawiskami pogodowymi spotykanymi o tej porze roku.
- kształcenie słuchu fonematycznego – na poziomie sylaby
-doskonalenie koncentracji uwagi
-rozwijanie logicznego myślenia podczas tworzenia opowiadań, układania historyjek obrazkowych, loteryjek
-kształtowanie prawidłowej postawy w czasie ćwiczeń
-uważne słuchanie i wykonywanie poleceń
-wdrażanie do prawidłowego posługiwania się określeniami stosunków przestrzennych
-doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6
-nabywanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
- kształcenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
- kształcenie umiejętności klasyfikowania według wielkości, koloru; utrwalanie pojęcia „para”
- wzmacnianie odporności emocjonalnej poprzez pokonywanie trudności
-rozwijanie myślenia podczas odgadywania zagadek
-rozwijanie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo – ruchowej
-doskonalenie pamięci odtwórczej
-zachęcenie do przebywania na świeżym powietrzu
-zachęcanie do uważnego obserwowania otoczenia
-Kształcenie nawyków higienicznych, porządkowych i samoobsługowych.
-Zapoznanie z marcowym przysłowiem i zjawiskami pogodowymi spotykanymi o tej porze roku.
-Rozwijanie uwagi i spostrzegawczości poprzez wskazywanie podobieństw i różnic między dwoma obrazkami.
-Wdrażanie do starannego kolorowania, zachęcanie do korzystania z kredek w wielu barwach.