Tematyka:
- Zima i zwierzęta
- Baśnie, bajki, bajeczki
- Muzyka wokół nas
- Nie jesteśmy sami w kosmosie
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):
-
rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na opowiadaniu,
-
rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych w okresie zimowym,
-
utrwalanie muzyki i tekstu nowej piosenki,
-
wykonanie układu ruchowego do piosenki,
-
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
-
rozwijanie sprawności rachunkowych,
-
zachęcanie do uważnego słuchania N.,
-
rozwijanie sprawności ruchowej,
-
utrwalanie wiadomości na temat wyglądu, sposobu życia i odżywiania się wybranych zwierząt zimą,
-
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej oraz sprawności manualnej.
-
poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),
-
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
-
poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci – poznanie nowej techniki,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
rozwijanie logicznego myślenia,
-
rozwijanie umiejętności skupiania i utrzymywania uwagi na określonym zadaniu,
-
poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
-
rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
-
dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,
-
układanie kompozycji z figur geometrycznych,
-
kształtowanie prawidłowej postawy,
-
rozwijanie sprawności ruchowej,
-
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
-
układanie obrazków według kolejności zdarzeń,
-
wyrabianie empatii,
-
zachęcanie do udzielania pomocy osobom potrzebującym,
-
zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów,
-
pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej,
-
odbieranie i nazywanie wrażeń słuchowych,
-
rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
-
uczestniczenie w zabawach badawczych,
-
poznawanie właściwości różnych materiałów w bezpośrednim kontakcie z nimi,
-
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
-
rozwijanie spostrzegawczości: wzrokowej i słuchowej,
-
liczenie wyodrębnionych przedmiotów i usłyszanych dźwięków z wymienieniem liczebników głównych w zakresie 4; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika,