Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci; wzbogacanie wiedzy na temat budowy książki; zapoznanie z etapami powstawania książki
Słuchanie muzyki o różnym charakterze, w tym muzyki klasycznej; poznawanie nazw różnych instrumentów wykorzystywanych przez muzyków filharmonii; poznawanie instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, oraz sposobu gry na nich, akompaniowanie do piosenek na instrumentach lub różnych przedmiotach, indywidualnie lub grupowo (orkiestra); tworzenie muzyki z wykorzystaniem różnych przedmiotów według podanego kodu (zastępowanie obrazka przedstawiającego daną czynność znakiem graficznym, np. gniecenie papieru – znakiem zygzaka), rozwijanie inwencji twórczej w sferze muzyczno – ruchowej
Rozwijanie umiejętności mierzenia długości, rozwijanie umiejętności mierzenia objętości, rozumienie istoty ważenia, działania wagi szalkowej; kształtowanie pojęć czasowych
Zapoznanie z wyposażeniem kuchni; zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków, spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek, nakrywanie stołu do posiłków
Kształtowanie procesów poznawczych: spostrzegania wzrokowego, słuchowego, słuchu fonematycznego, myślenia, kompetencji językowych, procesów pamięci i uwagi, rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego podczas pracy z historyjką obrazkową
Wykorzystywanie ćwiczeń orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych; posługiwanie się umownymi znakami
Rozwijanie mowy poprzez zachęcanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi
Przygotowywanie do czytania i pisania – rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo - ruchowej, czynności grafomotorycznych, rozbudzanie pozytywnej motywacji do nauki czytania i pisania