Rozwijanie zainteresowań dzieci jesienną przyrodą w najbliższym otoczeniu.
Obserwacja zjawisk zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku, zwracanie uwagi na jesienną kolorystykę.
Zapoznanie z wybranymi drzewami liściastymi (dąb, kasztanowiec, klon) oraz iglastymi (sosna, świerk) wyglądem ich liści/igieł i owocami.
Przybliżenie środowiska przyrodniczego jakim jest las.
Poszerzenie doświadczeń plastycznych podczas wykonywania różnorodnych prac o tematyce jesiennej.
Pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki,), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (gromadzą zapasy, zasypiają);
Zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4 zbiorów darów leśnych.
Budzenie szacunku dla odpowiedzialnej i ważnej pracy pocztowców, poznawanie i omawianie czynności, jakimi zajmują się pracownicy poczty m.in. listonosz.
Utrwalanie znajomości własnego adresu zamieszkania.Zabawy i ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania, pisania i liczenia.
Dostrzeganie i nazywanie zjawisk atmosferycznych występujących późną jesienią: ochłodzenie, częste opady, silny wiatr, krótkie dni, brak liści na drzewach.
Poznanie i stosowanie symboli oznaczających zjawiska pogodowe, utrwalenie następstwa czasowego pór roku.
Rozumienie konieczności dostosowywania rodzaju odzieży do panującej aury.
określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów
Posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem.