TEMATYKA MIESIĄCA:
-
Wielkanoc.
-
Wiosna na wsi.
-
Dbamy o przyrodę.
-
Moja miejscowość, mój region.
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
-
poznawanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych: ozdabiania jajek, oblewania się wodą w lany poniedziałek, wielkanocnego zajączka i kogucika.
-
poznawanie budowy i właściwości jajka oraz różnych technik ozdabiania pisanek,
-
zapoznanie z symboliką koszyczka wielkanocnego i potrawami goszczącymi na świątecznym stole,
-
rozwijanie sprawności manualnych oraz umiejętności i zdolności plastycznych: rysowanie, malowanie, lepienie, wycinanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów.
-
poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka, porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa, rozróżnianie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
-
rozwijanie umiejętności matematycznych: liczenie elementów w naturalnych sytuacjach, mierzenie długości stopami, krokami, klasyfikowanie elementów według jednej cechy: kolor, wielkość, kształt, grubość, utrwalanie znajomości figur geometrycznych, ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby,
-
śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego, rozwijanie umiejętności stosowania różnego metrum podczas rytmizowania tekstu, słuchanie różnorodnej muzyki i uczestniczenie w zabawach ruchowo- tanecznych,
-
kształtowanie postaw proekologicznych, wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę, dbanie o swoje najbliższe środowisko,
-
zachęcanie do oszczędzania: wody, energii elektrycznej, papieru, jedzenia,
-
zakładanie hodowli według instrukcji rysunkowej - wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin,
-
obserwowanie okazów przyrodniczych za pośrednictwem filmów, książek, zdjęć a także w miarę możliwości naturalnych okazów,
-
nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc, zapoznanie z herbem Świdnika i Lublina,
-
wskazywanie różnic między miastem a wsią,
-
gromadzenie informacji na temat pracy osób w różnych zawodach,
-
częste przebywanie na świeżym powietrzu, dbanie o sprawność fizyczną i dobre samopoczucie,
-
przestrzeganie podstawowych zasad związanych z higieną.