Tematyka:
1.Idzie jesień… przez ogród i sad.
2.Jesień idzie do zwierząt.
3.Co z czego otrzymujemy.
4.Idzie jesień… z deszczem.
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
-
zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania,
-
rozwijanie spostrzegawczości oraz mowy,
-
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
-
wykonanie układu ruchowego do piosenki,
-
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
utrwalanie nazw najczęściej spotykanych warzyw i owoców,
-
utrwalanie znajomości kolorów, rozwijanie umiejętności plastycznych,
-
rozwijanie mowy,
-
poznawanie miejsc, w którym jeże chronią się przed nadchodzącą zima,
-
łączenie śpiewu z elementem ruchu,
-
rozwijanie poczucia rytmu,
-
poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy,
-
rozwijanie orientacji przestrzennej,
-
rozbudzanie zainteresowań światem zwierząt,
-
rozwijanie sprawności ruchowej,
-
poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu empatii i wrażliwości,
-
łączenie ruchu z piosenką,
-
kształtowanie poczucia rytmu,
-
rozwijanie orientacji przestrzennej,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni,
-
zwracanie uwagi na środki ostrożności,
-
instrumentacja do piosenki,
-
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
-
utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu,
-
rozwijanie percepcji słuchowej,
-
rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
-
reagowanie na ustalone sygnały,