TEMATYKA MIESIĄCA:
-
Moja ojczyzna I.
-
Moja ojczyzna II.
-
Łąka w maju.
-
Święto rodziców.
-
Niby tacy sami, a jednak inni.
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
-
utrwalanie znajomości symboli narodowych, nabywanie wiedzy o stolicy Polski Warszawie,
-
zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
-
kształcenie umiejętności budowania wypowiedzi w oparciu o treść legend i opowiadań,
-
rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, kształtowanie postaw patriotycznych, budzenie zainteresowania ojczyzną,
-
zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami, dostrzeganie piękna majowej przyrody,
-
obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczek,
-
nabywanie szacunku do świata roślin i zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem roślin i zwierząt chronionych,
-
rozwijanie uczucia miłości i przynależności do swojej rodziny,poznanie różnych sposobów okazywania rodzicom uczucia miłości i szacunku,
-
kształtowanie postawy empatycznej wobec potrzeb mamy i taty, stwarzanie okazji do wyrażania własnych uczuć,
-
poznawanie kultur innych narodów poprzez wykorzystywanie książek, filmów, Internetu,
-
dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras, akceptowanie odrębności ludzi różnych narodów,
-
kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
-
kształtowanie pojęć matematycznych: porównywanie ilości płynów w różnych butelkach za pomocą wspólnej miary, porównywanie wielkości i masy przedmiotów w stosunku do siebie i innych przedmiotów, zapoznanie z działaniem wagi szalkowej, określanie i porównywanie wzrostu dzieci, rozwijanie umiejętności szeregowania, ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby,
-
uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał,
-
rozwijanie umiejętności wykonywania pracy według instrukcji, wykorzystanie w pracach plastycznych surowców wtórnych, tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż), rysowanie, malowanie,
-
przestrzeganie podstawowych zasad związanych z higieną,
-
doskonalenie rytmiczności i harmonii ruchu, nauka wybranych elementów tańców ludowych, np.: krakowiaka, polki, śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego,
-
uczestniczenie w konkursach, zabawach zręcznościowych oraz ćwiczeniach gimnastycznych, przyjmowanie poprawnej postawy podczas wykonywania różnych czynności , współdziałanie podczas zabaw i gier,
-
rozwijanie mowy i słuchu fonematycznego: wypowiadanie się zdaniami złożonymi, rytmiczny podział słów na sylaby, wyodrębnianie w słowach głosek początkowych,
-
rozróżnianie emocji, przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących ludziom dorosłym i dzieciom,
-
stosowanie zwrotów grzecznościowych odpowiednich do sytuacji (dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję).