Zadania wychowawczo- dydaktyczne: (oczekiwane osiągnięcia dziecka)
Zna zasady obowiązujące w grupie przedszkolnej, przedszkolu i przestrzega ich i rozumie zasadność ich przestrzegania
Rozumie, jak należy się zachować w określonych sytuacjach: – stosuje zwroty grzecznościowe – okazuje szacunek osobom starszym – zwraca się do osób dorosłych i prosi o pomoc w trudnych sytuacjach
Poznaje zasady bezpiecznego zachowania obowiązujące w przedszkolu, najbliższym otoczeniu i w miejscach użyteczności publicznej
Wie, że nie wolno poruszać się po ulicy i przechodzić przez jezdnię bez opieki osoby dorosłej
Rozumie, po co należy właściwe odżywiać się, stosować ideę piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej
Rozumie, dlaczego ważne dla zdrowia i bezpieczeństwa jest właściwe spożywanie produktów (gryzienie, picie, przeżuwanie, połykanie)
Wie, co to są złe nawyki żywieniowe i dba o przełamywanie ich u siebie, u innych dzieci czy najbliższych mu osób
Sprawnie liczy, w zakresie dostępnym dziecku, w różnych sytuacjach zadaniowych i naturalnych,
Stosuje liczebniki główne oraz wykorzystuje liczmany lub inną reprezentację graficzną, np. rysuje właściwą liczbę kresek
Doświadcza w zabawie i w sytuacjach naturalnych różnych własności przedmiotów, takich jak kształt, kolor, wielkość, przeznaczenie
Aktywnie włącza się w zabawy językowe:.
Wyodrębnia głoski w nagłosie, wygłosie, a w śródgłosie według możliwości dziecka – w wyrazach czystych fonetycznie, np. wyszukuje na obrazkach te, których nazwy zaczynają się podaną głoską