Temat tygodnia:
Zadania dydaktyczno-wychowawcze:
-improwizacja ruchem muzyki
-wie jak należy ubierać się w czasie zimy
-tworzy zbiory równoliczne i nierównoliczne, rozumie te pojęcia
-przelicza liczebnikami porządkowymi
-wypowiada się na temat obrazka
- poznanie nazw i wyglądu wybranych ptaków, które nie odlatują na zimę – gil, sikorka, wróbel; zachęcanie do niesienia ptakom pomocy w czasie zimy
- kształcenie słuchu fonematycznego – na poziomie sylaby
-doskonalenie koncentracji uwagi
-rozwijanie logicznego myślenia podczas tworzenia opowiadań, układania historyjek obrazkowych, loteryjek
-kształtowanie prawidłowej postawy w czasie ćwiczeń
-utrwalanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych; -wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na muzykę
-poszerzanie doświadczeń plastycznych
-uważne słuchanie i wykonywanie poleceń
-nabywanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na forum grupy
-rozwijanie umiejętności tańczenia w parze
-wdrażanie do prawidłowego posługiwania się określeniami stosunków przestrzennych
-doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1-6
-nabywanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
-kształtowanie poczucia przynależności do rodziny; wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem
- kształcenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
zachęcanie do swobodnego wypowiadania się na temat zawodów babci i dziadka
-rozwijanie zainteresowań muzycznych
- kształcenie umiejętności klasyfikowania według wielkości, koloru; utrwalanie pojęcia „para”
- wzmacnianie odporności emocjonalnej poprzez pokonywanie trudności
-rozwijanie myślenia podczas odgadywania zagadek
-rozwijanie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo – ruchowej
-doskonalenie pamięci odtwórczej
-poznanie bryły geometrycznej - kula
-poznanie miejsc i zasad bezpiecznej zabawy zimowej
-zachęcenie do przebywania na świeżym powietrzu
-rozwijanie sprawności ruchowych
-wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu
poszerzenia zakresu pojęć o wyrazy: karnawał, fajerwerki, serpentyny
-wdrażanie do skupiania uwagi podczas słuchania opowiadania
-zachęcanie do uważnego obserwowania otoczenia