Tematyka miesiąca:
- Wielkanoc.
- Wiosna na wsi.
- Dbamy o przyrodę.
- Moja miejscowość, mój region.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
-
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
zachęcanie do dbałości o porządek i wystrój sali,
-
wzbogacanie zasobu słownictwa,
-
wzbogacenie wiedzy dotyczącej zwierząt i środowiska, w którym żyją,
-
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
-
doskonalenie poczucia rytmu,
-
rozwijanie orientacji przestrzennej,
-
rozwijanie sprawności rachunkowych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
przestrzeganie ustalonych zasad zachowania,
-
wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt,
-
rozwijanie umiejętności budowania prostych zdań, poprawnych pod względem gramatycznym,
-
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania instrukcji przekazywanej przez N.,
-
zwrócenie uwagi na różnice w sposobie poruszania się zwierząt,
-
rozwijanie logicznego myślenia i spostrzegawczości wzrokowej,
-
utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
-
zapoznanie z pracą rolnika,
-
rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
-
zwracanie uwagi na wykorzystanie całej powierzchni kartki podczas rysowania,
-
utrwalanie nazw i wyglądu zwierząt wiejskich – dorosłych i młodych,
-
zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie osobników – dorosłego i młodego,
-
rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewania piosenki,
-
rozwijanie poczucia rytmu,
-
rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
-
rozwijanie umiejętności liczenia,
-
rozwijanie szybkiej reakcji na sygnał,
-
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
-
wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt wiejskich,
-
rozwijanie umiejętności działania zgodnie z instrukcją słowną,
-
rozwijanie sprawności koordynacji wzrokowo-ruchowej,
-
usprawnianie narządów artykulacyjnych,
-
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
-
kształtowanie postawy proekologicznej,
-
rozwijanie umiejętności samodzielnego wypowiadania się,
-
zachęcanie do obserwowania przyrody,
-
rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
-
rozwijanie zdolności skupienia uwagi,
-
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
-
zachęcanie do uprawiania roślin,
-
zachęcanie do dbania o środowisko,
-
poznawanie właściwości fizycznych wybranych odpadów,
-
kształtowanie nawyków ekologicznych,
-
rozwijanie umiejętności klasyfikowania i sprawności manualnej,
-
utrwalanie wiadomości na temat sposobów ochrony przyrody,
-
zapoznanie z tradycją malowania pisanek,
-
określanie kierunków ruchu,
-
utrwalanie umiejętności ustawiania się w parach, w rzędzie,
-
wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów.