Tematyka miesiąca:
-
Kim zostanę, gdy dorosnę.
-
Zwierzęta dżungli i sawanny.
-
Marcowa pogoda.
-
Wiosenne przebudzenia.
-
Zwierzęta naszych pól i lasów.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
-
budowanie wiedzy dzieci oświecie społecznym – zapoznanie z różnymi rodzajami zawodów,
-
zwrócenie uwagi na wartość pracy ludzkiej,
-
zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu,
-
organizowanie sytuacji sprzyjających poszerzaniu zasobu słownictwa o nowe nazwy i związane z nimi pojęcia,
-
rozwijanie umiejętności argumentowania swojego wyboru,
-
zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania,
-
zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi żyjącymi w dżungli lub na sawannie,
-
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
poznanie nowej piosenki,
-
rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
-
poszerzanie wiadomości na temat wybranych owoców egzotycznych,
-
poznawanie właściwości bananów i fig, w tym walorów smakowych,
-
rozwijanie umiejętności matematycznych,
-
rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
-
rozpoznawanie i wyrażanie emocji,
-
rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
-
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci,
-
rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej,
-
utrwalanie wiadomości na temat zwierząt egzotycznych,
-
dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną,
-
kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku,
-
poznawanie w zabawie właściwości farb i zjawiska mieszania się kolorów,
-
wyrabianie umiejętności reagowania określonymi ruchami na dźwięki,
-
rozwijanie zdolności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
-
rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
-
utrwalanie pojęć: długi, krótki,
-
rozwijanie sprawności ruchowej,
-
rozwijanie orientacji w obrębie ciała,
-
przekazywanie wiedzy dotyczącej pogody,
-
kształtowanie nawyków prozdrowotnych,
-
rozwijanie wyobraźni,
-
zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy,
-
akwizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie różnego typu zagadek,
-
poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu,
-
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
-
zachęcanie do dbałości o porządek i wystrój sali,
-
wzbogacanie wiadomości przyrodniczych,
-
rozwijanie ciekawości poznawczej.