TEMATYKA MIESIĄCA:
-
Zwierzęta z dżungli i sawanny.
-
Zwierzęta naszych pól i lasów.
-
Marcowa pogoda.
-
Wiosenne przebudzenia.
-
Wiosenne powroty.
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
-
zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
-
rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej,
-
przeliczanie w zakresie dziesięciu, próby dodawania i odejmowania w zakresie dziesięciu, rozwiązywanie prostych zadań z treścią,
-
rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego, rozwijanie mowy i myślenia. rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
-
poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu i przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie oraz zwyczajów ich życia,
-
zrozumienie na czym polega pożyteczność niektórych zwierząt, przybliżanie wiadomości o życiu mrówek,
-
poznawanie właściwości fizycznych powietrza,
-
poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,
-
poznawanie cech kuli - wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem,
-
obserwowanie pogody, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
-
zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania, określanie znaczenia wody w życiu człowieka,
-
poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,
-
dostrzeganie pierwszych oznak wiosny,
-
poznawanie nazw i wyglądu mieszkańców łąki – zapoznanie z budową i rozwojem motyla,
-
budzenie zainteresowania przyrodą, poznanie ptaków przylatujących wiosną do Polski, utrwalanie cech ptasich na podstawie wilgi,
-
rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni, sprawności ruchowej i manualnej,
-
rozwijanie mowy poprzez zachęcanie do wypowiadania się na różne tematy oraz wprowadzanie nowych pojęć do słownika dzieci.