Tematyka miesiąca:
1. Wiosennie u ptaków.
2. Wakacyjne podróże.
3. Bezpieczne wakacje.
4. Segregujemy śmieci.
Zadania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
- wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów ptaków wiosną,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza,
- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
- doskonalenie poprawności językowej prezentowanych wypowiedzi,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy,
- wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- dostrzeganie i powtarzanie rytmu muzycznego,
- poznanie rodzajów szklanych przedmiotów,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- doskonalenie wiedzy na temat plastiku i metali,
- rozwijanie właściwej reakcji na instrukcje N.,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- kształtowanie postawy proekologicznej,
- poszerzanie słownictwa,
- kształtowanie wyobraźni przestrzennej,
- poznawanie świata poprzez doświadczenia własne i innych ludzi,
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej poprzez aktywny udział w zabawach badawczych,
- nabywanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,
- rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na ich przynależność,
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
- poznawanie różnych środowisk przyrodniczych,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zachęcanie do sprawiania niespodzianek bliskim osobom,
- zapoznanie z różnymi środkami komunikacji lądowej, powietrznej i morskiej,
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i sprawności aparatu artykulacyjnego
- rozpoznawanie emocji i radzenia sobie z nimi,
- rozwijanie mowy komunikatywnej,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- uświadamianie niebezpieczeństw w miejscach wakacyjnego wypoczynku,
- rozwijanie mowy,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
- rozwijanie umiejętności liczenia ze zwróceniem szczególnej uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
- określanie liczebności zbioru bez liczenia
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- poznawanie właściwych form zachowania,
- rozwijanie umiejętności kulturalnego komunikowania się.