Poznanie nazw zwierząt tropikalnych i ciekawostek na ich temat.
Poszerzenie wiedzy na temat życia zwierząt w ogrodzie zoologicznym.
Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
Rozpoznawanie oznak nadchodzącej nowej pory roku- wiosny.
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie typowych dla przedwiośnia: dłuższe dni, silniejsze oddziaływanie promieni słonecznych, powracające pierwsze ptaki.
Posługiwanie się nazwą pory roku i miesiąca oraz nazwami dni tygodnia.
Prowadzenie hodowli rzeżuchy, fasoli, cebuli, kwiatów w kąciku przyrody - prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
Powitanie wiosny w przedszkolu- poznanie ludowych tradycji i sposobów witania wiosny.
Dalsze poznawanie zwiastunów wiosny - pierwsze wiosenne kwiaty, w tym kwiaty chronione.
Poznanie roli wody i słońca dla rozwoju i życia roślin, zwierząt oraz ludzi.
Zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie.
Bogacenie zasobu pojęć ogólnych w związku z poznawaniem otaczającego środowiska.
Porównywanie pojemności naczyń- posługiwanie się pojęciami mniej, więcej, tyle samo.
Zapoznanie z wielką i małą drukowaną i pisaną literą: J, j, C, c, Ł, ł, Z, z oraz cyfrą 10.
Rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków, doskonalenie umiejętności językowych.
Wzbogacanie wiedzy dziecka na temat życia bocianów, jaskółek, szpaków.
Poszerzenie wiadomości nt jaj(wygląd, kształt, wielkość)
Wdrażanie do udzielania poprawnych odpowiedzi na zadawane pytania.
Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania.
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej i umuzykalnianie dzieci.
Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej podczas zajęć i zabaw ruchowych oraz pobytu na świeżym powietrzu.
Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych w trakcie podejmowania różnorodnej działalności z wykorzystaniem kredek, flamastrów, ołówka itp.
Zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach, stosowanie zwrotów grzecznościowych podczas kontaktów z rówieśnikami.