Godziny | Czynności |
6.00 - 8.00 | Przybycie dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci, w tym związanych z czytaniem, pisaniem i liczeniem, konstrukcyjne, badawcze, tematyczne, ruchowe, w kącikach zainteresowań. Rozmowy indywidualne nauczyciela z dziećmi np. w oparciu o oglądane ilustracje itp. Prace porządkowo – gospodarcze. Przygotowanie do śniadania. |
BEZPŁATNA REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ odbywa się w godz. 8.00 – 13.00 |
|
8.00 - 8,15 | Śniadanie. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych, czynności samoobsługowych. |
8.15 - 11.30 |
Zajęcia edukacyjne, prowadzone według planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania służące realizacji podstawy programowej. Zajęcia rytmizujące, zabawy w języku angielskim przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Stwarzanie okazji do eksperymentowania, zabaw badawczych, odkrywania, działań konstrukcyjno –technicznych. Wspieranie działań twórczych, także poprzez kontakt ze sztuką. Zabawy swobodne (niekierowane), zabawy i gry ruchowe, ruchowo-taneczne kierowane, kształtujące właściwą postawę dziecka: na świeżym powietrzu lub w sali (w zależności od warunków atmosferycznych).Obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki. Prace porządkowe i ogrodnicze w ogrodzie przedszkolnym. Pomoc pedagogiczno-psychologiczna. Zajęcia rewalidacyjne.
W tym: wszystkie grupy: 10.00 – 10.20 Przygotowanie do II śniadania. II śniadanie. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz czynności samoobsługowych. |
11.30 - 12.00 | Przygotowanie do obiadu. Obiad. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych, czynności samoobsługowych. |
12.00 – 14.00 dzieci młodsze 12.00 – 12.30. dzieci starsze | Przygotowanie do odpoczynku: kształcenie umiejętności samoobsługowych. Odpoczynek poobiedni. Słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej. Czynności samoobsługowe po leżakowaniu-dzieci młodsze. |
14.00 – 14.30
12.30 – 17.00 dzieci starsze 14.30 – 17.00 dzieci młodsze |
Podwieczorek. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz czynności samoobsługowych.
Tworzenie różnorodnych sytuacji sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzających temat dnia. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań. Zajęcia, zabawy służące rozwijaniu zainteresowań dzieci. w tym: Religia - od.godz.13.00 (na wniosek rodziców). Pozostały czas odpowiednio do potrzeb (w tym bieżąca pomoc psychologiczno – pedagogiczna). |
Ramowy rozkład dnia
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt