TEMATYKA:
-
TO JESTEM JA.
-
MOJA GRUPA.
-
MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA.
-
IDZIE JESIEŃ PRZEZ LAS, PARK.
-
IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD I SAD.
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- nawiązywanie bliskiego kontaktu dziecka z nauczycielem i rówieśnikami,
- zapoznanie dzieci z wyglądem własnej sali i imionami kolegów i koleżanek,
- nabywanie umiejętności samodzielnego korzystania z toalety oraz mycia i wycierania rąk,
- poznanie zwrotów grzecznościowych i wdrażanie do ich stosowania,
- kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z zabawek,
- wyrabianie nawyku odkładania zabawek na swoje miejsce,
- wdrażanie do właściwego zachowania się w przedszkolu i zgodnej zabawy z kolegami,
- wdrażanie do przestrzegania zasady niekorzystania z cudzych sztućców, kubków, itp.,
- zdobywanie nowych doświadczeń plastycznych ,
- nabywanie prawidłowego chwytu kredki podczas rysowania,
- zachęcanie do samodzielności ,
- przestrzeganie zasad regulujących zachowania podczas wspólnych zabaw,
- zachęcanie do wykonywania poleceń słownych ,
- rozwijanie zainteresowań rysowaniem i kolorowaniem wg wzoru,
- poznanie i nazywanie części ciała,
- rozwijanie zainteresowań konstrukcyjnych ,
- rozumienie konieczności przestrzegania zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych,
- utrwalanie znajomości podstawowych kolorów i wybranych znaków drogowych,
- rozróżnianie uczestników ruchu drogowego (piesi, kierowcy),
- poszerzanie widomości dzieci nt. różnych pojazdów ,
- wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela ,
- wprowadzenie pojęcia „koło”,
- wzbogacanie biernego i czynnego słownika dzieci poprzez nazywanie najczęściej spotykanych pojazdów,
- zapoznanie z rolą policjanta i możliwością zwrócenia się do niego o pomoc,
- nabywanie umiejętności określania jednoznacznych postaw: dobry, zły,
- rozumienie przez dzieci potrzeby przedstawiania się imieniem i nazwiskiem,
- próby klasyfikowania ze względu na jedną cechę wspólną np. kolor liści, owoców,
- rozwijanie pamięci i uwagi podczas nauki wiersza na pamięć,
- wdrażanie do wyraźnej, zrozumiałej wypowiedzi,
- rozwijanie wyobraźni podczas kolorowania,
- zapoznanie ze słowami i melodią piosenki,
- kształcenie poczucia rytmu i pamięci,
- nabywanie umiejętności przeliczania w zakresie 1-2,
- kształcenie umiejętności rozpoznawania owoców za pomocą różnych zmysłów,
- wyrabianie nawyku doprowadzania pracy do końca,
- zachęcanie do jedzenia owoców jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia,
- rozwijanie motoryki małej,
- rozwijanie sprawności rzucania do celu,
- poszerzanie zasobu słownika biernego i czynnego dzieci.