| 
    
                 
            
    
    
     
            
            Pobierz artykuł w formie pliku PdfDrukuj treść tego artykułuPowrót do poprzedniej stronyKontakt na stronie Kontakt   
            Tematyka:
DZIEŃ DZIECKARÓŻNE POJAZDYŻYCIE POD WODĄNADCHODZĄ WAKACJEWAKACJE Zadania dydaktyczno – wychowawcze:
Poszerzenie wiadomości na temat życia ludzi w innych krajach, warunków życia i zwyczajów.Doskonalenie umiejętności współdziałania grupowego, pozytywnej rywalizacji.Budzenie szacunku dla siebie oraz innych niezależnie od koloru skóry, narodowości.Poznanie podstawowych praw dzieci oraz uświadomienie równości wszystkich ludzi w tym zakresie.Odczuwanie radosnego nastroju związanego z obchodami Dnia Dziecka.Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych, takich jak dobro, sprawiedliwość.Budowanie pozytywnej samooceny oraz dostarczenie właściwych wzorców zachowań.Dokonywanie oceny postępowania oraz wzbogacenie słownictwa opisującego cechy charakteru.Nabywanie odporności emocjonalnej w sytuacji przegranej.Uświadomienie zasad bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas wypoczynku, oraz poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych.Doskonalenie umiejętności formułowania precyzyjnych i bardziej uszczegółowionych wypowiedzi oraz wzbogacanie słownictwa.Rozwijanie wrażliwości muzycznej oraz umiejętności muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem zabaw 
Rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności klasyfikowania,Ćwiczenie pamięci;Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej;Rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek;Wskazywanie wartościowych społecznie zachowań: życzliwości, kultury, udzielania pomocy…Rozpoznawanie i nazywanie pojazdów na ulicy.Poznanie zasad bezpiecznego zachowania na ulicy.Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w okresie lata.Rozumienie potrzeby chronienia się przed nadmiernym słońcem.Dzielenie się swoimi planami wakacyjnymi.Podejmowanie różnych zadań plastycznych inicjowanych przez nauczycielkę.  
                 | 
    
                 
 
                 |