ZADANIA WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNE: (oczekiwane osiągnięcia dziecka)
Kształcenie nawyków higienicznych, porządkowych i samoobsługowych.
Zapoznanie z marcowym przysłowiem i zjawiskami pogodowymi spotykanymi o tej porze roku.
Rozwijanie uwagi i spostrzegawczości poprzez wskazywanie podobieństw i różnic między dwoma obrazkami.
Rozpoznawanie, nazywanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych.
Doskonalenie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
Rozwijanie umiejętności matematycznych: porównywanie, określanie wielkości i ilości.
Wdrażanie do starannego kolorowania, zachęcanie do korzystania z kredek w wielu barwach.
Uświadamianie wpływu odżywiania na zdrowie człowieka i zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców, nabywanie nawyku mycia owoców i warzyw przed spożyciem.
Kształtowanie nawyków higienicznych i rozumienie wpływu higieny na samopoczucie i zdrowie człowieka.
Wdrażanie do przezwyciężania nieśmiałości i aktywnego, swobodnego uczestniczenia w zabawach rytmicznych.
Nabywanie umiejętności słuchania krótkich opowiadań z użyciem ilustracji, poszerzanie wiadomości o otaczającej przyrodzie.
Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny, utrwalanie nazw i charakterystycznych cech czterech pór roku, budzenie zainteresowania przyrodą.
Rozwijanie umiejętności dostrzegania barw wokół siebie, rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych.
Nabywanie umiejętności tworzenia zbioru o podanej liczbie elementów i przeliczanie w zakresie 1-3.
Wdrażanie do bezpiecznego poruszania się w przestrzeni bez potrącania innych.