- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt
TEMATYKA MIESIĄCA:
- MUZYKA MALUJE ŚWIAT
- W MARCU JAK W GARNCU - PRZEDWIOŚNIE
- SZUKAMY WIOSNY
- WIOSENNE PORZĄDKI
- W TEATRZE
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
- Poznanie instrumentów wchodzących w skład orkiestry symfonicznej, rozwijanie zainteresowań muzyką poważną..
- Wzbogacenie słownika dzieci o słowo dyrygent kompozytor, nuty, pięciolinia.
- Rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odtwarzania rytmu, uwrażliwienie na piękno muzyki.
- Zapoznanie z wybranymi postaciami wielkich kompozytorów, w tym Fryderyka Chopina.
- Doskonalenie umiejętności liczenia na konkretach w zakresie 5, używanie pojęć: „mniej”, „więcej”, „tyle samo, rozpoznawanie figur geometrycznych.”.
- Odzwierciedlenie w formie plastycznej wysłuchanej muzyki, rozwijanie wyobraźni i doświadczeń plastycznych.
- Rozwijanie myślenia, uwagi i spostrzegawczości poprzez wskazywanie podobieństw i różnic między dwoma obrazkami.
- Zachęcanie do prowadzenia obserwacji pogody, poznanie symboli określających stan pogody.
- Zapoznanie z marcowym przysłowiem i zjawiskami pogodowymi spotykanymi o tej porze roku, poznawanie pierwszych zwiastunów wiosny.
- Poszerzanie wiadomości na temat zwierząt budzących się z zimowego snu.
- Zapoznanie z wyglądem i nazwami wybranych ptaków: bociana, kukułki, jaskółki, szpaka.
- Poszerzenie wiadomości na temat prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz narzędzi ogrodniczych, używanie pojęć: długi, krótszy, najkrótszy.
- Poznanie budowy kwiatu i czynników, których roślina potrzebuje do wzrostu, wzbogacenie doświadczeń przyrodniczych dzieci.
- Wyzwalanie aktywności poznawczej podczas zadawania pytań i dzielenia się swoimi obserwacjami.
- Rozwijanie wyobraźni konstrukcyjnej podczas zabaw różnymi zestawami klocków.
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej i ogólnorozwojowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych.
- Rozwijanie umiejętności segregowania przedmiotów według przeznaczenia.
- Poznanie różnych form teatru i rodzajów lalek teatralnych.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy.
- Rozwijanie wyobraźni słownej, plastycznej i ruchowej.
|
|