Dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu
Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
Utrwalanie wyglądu i nazw ptaków zimujących w Polsce,
Poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej, zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych,
Rozpoznawanie śladów pozostawionych na śniegu przez ludzi i zwierzęta
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą;
Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich;
Uczestniczenie w obchodach świąt o charakterze rodzinnym
Wzbudzanie szacunku dla ludzi starszych, wzmacnianie więzi uczuciowych z rodziną
Prezentowanie umiejętności dzieci (piosenki, wiersze, inscenizacje)
Zwrócenie uwagi na odpowiednie zachowanie się podczas zabaw i gier na śniegu, uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów;
Poznanie wybranych zimowych dyscyplin sportowych oraz charakterystycznych ubrań i sprzętów potrzebnych do ich uprawiania;
Zachęcanie do uczestniczenia w zabawach w różnych porach roku(śnieg, mróz);
Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, poznawanie właściwości fizycznych lodu i śniegu – wskazanie na zanieczyszczenia jakie w sobie zatrzymują;