TEMATYKA:
- ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
- SZUKAMY WIOSNY-PRZEDWIOŚNIE
- CZY TO JUŻ WIOSNA?
- WODA I SŁOŃCE
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- Poznanie nazw zwierząt tropikalnych i ciekawostek na ich temat.
- Poszerzenie wiedzy na temat życia zwierząt w ogrodzie zoologicznym.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
- Rozpoznawanie oznak nadchodzącej nowej pory roku- wiosny.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie typowych dla przedwiośnia: dłuższe dni, silniejsze oddziaływanie promieni słonecznych, powracające pierwsze ptaki.
- Posługiwanie się nazwą pory roku i miesiąca oraz nazwami dni tygodnia.
- Prowadzenie hodowli rzeżuchy, fasoli, cebuli, kwiatów w kąciku przyrody - prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
- Powitanie wiosny w przedszkolu- poznanie ludowych tradycji i sposobów witania wiosny.
- Dalsze poznawanie zwiastunów wiosny - pierwsze wiosenne kwiaty, w tym kwiaty chronione.
- Poznanie roli wody i słońca dla rozwoju i życia roślin, zwierząt oraz ludzi.
- Zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie.
- Bogacenie zasobu pojęć ogólnych w związku z poznawaniem otaczającego środowiska.
- Porównywanie pojemności naczyń- posługiwanie się pojęciami mniej, więcej, tyle samo.
- Zapoznanie z wielką i małą drukowaną i pisaną literą: G, g ; W, w oraz cyfrą 9, 10.
- Rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków, doskonalenie umiejętności językowych.
- Wdrażanie do udzielania poprawnych odpowiedzi na zadawane pytania.
- Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania.
- Rozwijanie wyobraźni przestrzennej i umuzykalnianie dzieci.
- Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej podczas zajęć i zabaw ruchowych oraz pobytu na świeżym powietrzu.
- Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych w trakcie podejmowania różnorodnej działalności z wykorzystaniem kredek, flamastrów, ołówka itp.
- Zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach, stosowanie zwrotów grzecznościowych podczas kontaktów z rówieśnikami.