Rozwijanie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie przedszkolnej (kodeks grupowy);
Wspólne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, opiekowanie się dziećmi wymagającymi pomocy (uznanie wszelkiej odrębności za zjawisko naturalne);
Wdrażanie do słuchania innych i spokojnego oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi
Słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
Uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznychilustracyjnych.
Wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po ulicy i chodniku
Poznanie wybranych znaków drogowych – określanie koloru, kształtu, poznawanie znaczenia
Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku pośredniej lub bezpośredniej obserwacji
Rozpoznawanie i nazywanie drzew w najbliższym otoczeniu, obserwowanie opadania liści i poznanie przyczyn tego zjawiska, zbieranie owoców drzew, nazywanie, wykorzystywanie w twórczości plastycznej;