TEMATYKA:
- Zwierzęta z dżungli i sawanny
- Zwierzęta naszych pól i lasów
- Marcowa pogoda
- Wiosenne przebudzenie
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
•Poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych i rodzimych
•Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi żyjącymi w dżungli lub na sawannie, zwierzętami rodzimymi żyjącymi w lesie i na polu,
•Poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm)
•Wzbogacenie wiedzy dotyczącej zwierząt i środowiska, w którym żyją
•Stwarzanie okazji do obserwowania przyrody, zachodzących w niej zmian, poznanie oznak zbliżającej się wiosny;
•Zapoznanie z oznakami przedwiośnia i wiosny: powrót ptaków, pierwsze wiosenne kwiaty, zmiany temperatury, topnienie śniegu;
• Oglądanie kwitnących kwiatów, omówienie ich budowy i etapów rozwojowych
• Kształtowanie zachowań prozdrowotnych, przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia
• Zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy.