TEMATYKA:
- To jestem ja
- Moja grupa
- Moja droga do przedszkola
- Idzie jesień... przez las, park
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- przedstawianie się, opisywanie swojego wyglądu, określanie swoich zainteresowań.
- rozpoznawanie i przedstawianie różnych stanów emocjonalnych (złość, radość, smutek, strach, zazdrość, zawstydzenie) w sposób werbalny i niewerbalny.
- dostrzeganie różnic w wyglądzie ludzi, akceptowanie ich.
- dbanie o higienę narządów zmysłów poprzez: przebywanie w dobrze wywietrzonych, ogrzanych pomieszczeniach, zwracanie uwagi na odpowiednie oświetlenie
- wyodrębnianie zdań z wypowiedzi (liczenie zdań, układanie odpowiedniej liczby klocków itp.), wyodrębnianie sylab ze słów, analiza i synteza sylabowa nazw obrazków.
- przestrzeganie zasad obowiązujących w grupie i rozumienie zasadności ich przestrzegania
- uczestniczenie we wspólnych zabawach, np. integracyjnych, sportowych, teatralnych
- różnicowanie prawej strony i lewej strony, wyznaczanie kierunków od osi własnego ciała
- zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie, utrwalenie numeru alarmowego 112.
- poznawanie zasad ruchu drogowego
- poznawanie samochodów specjalistycznych: straży pożarnej, policji, karetki pogotowia;.
- uczestniczenie w wycieczkach pozwalających w sposób bezpośredni zapoznać się z wybranymi środowiskami przyrodniczymi (las, pole, park, staw…), ze zwierzętami i roślinami tam żyjącymi
- zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie.
- nazywanie wybranych drzew – liściastych i iglastych, rozpoznawanie drzew po liściach i owocach
- poznawanie ogólnej budowy drzewa (pień, korzenie, korona)
- wykorzystanie owoców drzew we wszystkich możliwych formach działalności, w tym działalności technicznej
- poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, maślak, kurka itp.) i niejadalnych (muchomor czerwony, muchomor sromotnikowy itp.).