DRODZY RODZICE, OPIEKUNOWIE! 14.02.2022
Na wstępie naszego listu, pragniemy serdecznie Państwa pozdrowić i podzielić się z Wami krótką refleksją:
Dzieciństwo nie polega na kolekcjonowaniu gadżetów, lecz dobrych chwil z rodziną, dobrych wzorców i wartości, takich jak miłość, szacunek, poczucie bezpieczeństwa, radość.
Przytaczamy te słowa mając na względzie, czasy jakich dotąd nie było. Ze względu na liczne kwarantanny, od dwóch lat spędzacie Państwo więcej godzin z dziećmi. Spadł również na Was obowiązek pracy zdalnej. Rozumiemy, że nieraz staliście Państwo przed wyborem tego, co jest najważniejsze dla Was, dla dzieci, co może poczekać, a co da się nadrobić.
Należy jednak zawsze pamiętać, żedzieciom przede wszystkim potrzebna jest nasza ciepła, cierpliwa obecnośći przewodnictwo – rozmowy, współczucie i wsparcie, kształtowanie dobrych nawyków, ostrzeżenia, ćwiczenia w mówieniu i myśleniu, a także nasz własny przykład. To daje im wiarę w swoje siły, a także poczucie oparcia w otaczających ich ludziach. Dziecko bowiem uczy się życia, obserwując ludzi ( czyli nas )w swoim najbliższym otoczeniu w milionach codziennych sytuacj i wspólnych zajęć. To ich styl życia, ich język i ich wartości przejmuje.
Drodzy Państwo, w ramach pracy zdalnej przesyłałyśmy na grupowego maila PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ DLA DZIECI. Starałyśmy się opracowywać materiały tak, aby były łatwe do przekazania dzieciom. Jeżeli dzieci z jakichś przyczyn nie skorzystały z tej formy kształcenia, według nas nauczycieli, nie ma powodu do obaw, ponieważ te materiały możecie Państwo wykorzystać
w każdej swobodnej dla Państwa chwili. Zachęcamy do tego, ponieważ z pewnością wzbogacą one
w znacznej mierze wiedzę i umiejętności Waszych dzieci.
Przypominamy Państwu, że nasza praca realizowana jest w oparciuo program: Kocham Przedszkole oraz wybrane elementy programów:
„Śpiewaj i tańcz”, „Mamo, tato, wolę wodę!, Bezpieczne dziecko.
Podstawa programowa w naszym przedszkolu realizowana jest codziennie od godz. 8.00 do13.00. Z tematyką i zadaniami wychowawczo - dydaktycznymi zawartymi w miesięcznych planach pracy mogliście się Państwo zapoznawać na stronie internetowej naszego przedszkola.
Ponadto dzieci w pierwszym półroczu roku szkolnego brały udział w wielu działaniach organizowanych w grupie, przedszkolu i poza nim. W skrócie przypomnimy Państwu jakie to były działania i czego dotyczyły:
Wzmocnienia edukacji ekologicznej. Rozwijania postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne: „PIERWSZY DZIEŃ JESIENI” -spacer do parku;„SIEDLISKO DLA JEŻY” -zbudowanie kopca dla jeży z liści zebranych w naszym ogrodzie przez całą społeczność przedszkolną;„DZIEŃ CZYSTEGO POWIETRZA” -wykonanie plakatu ekologicznego;„MOJA ULUBIONA MASKOTKA”- konkurs plastyczny z Państwa udziałem, z wykorzystaniem materiałów recyklingowych;„ FIONA ZE SCHRONISKA”
Spotkanie z opiekunem i pieskiem ze schroniska, zbiórka karmy dla zwierząt ze schroniska.
Edukacji patriotycznej, poznawania historii oraz polskiej kultury:
„SZKOŁA DO HYMNU” -grupowe śpiewanie hymnu; „ŻYWA FLAGA” - udział w akcji tworzenia flagi z wykorzystaniem białych i czerwonych kartonów; „ULICZNE BIEGI NIEPODLEGŁOŚCI" - udział w akcji razem z Wami rodzicami; „KARTKA DLA OBROŃCÓW GRANIC”- wykonanie kartek dla służb strzegących granic naszego państwa; „DZIEŃ POCZTY POLSKIEJ” - wycieczka na pocztę- poznanie pracy pocztowców i drogi listu od nadawcy do odbiorcy; „CHOINECZKA MAŁA W SALI ZAPACHNIAŁA”- wspólne ubieranie choinki; „ORSZAK TRZECH KRÓLI” - udział dzieci i Was rodziców
w uroczystości; „ PRZEGLĄD KOLĘD I PASTORAŁEK”- śpiewanie pastorałki pt. „CHOJKA” w MOK.
Wychowania do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowania właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo:
„OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA” - wydarzenie grupowe; „PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA”
-realizacja projektu; „OTULENI” – zainicjowanie pomocy wsparcia i nawiązania cyklicznej współpracy z osobą potrzebującą pomocy. Zbieranie nakrętek/ za co bardzo dziękujemy/; „DOBRY UCZYNEK DLA WIELKIEJ SPRAWY” -udział w akcji charytatywnej całej społeczności przedszkolnej, rodziców i opiekunów; „JESTEM BEZPIECZNY W SAMOCHODZIE” -zajęcia praktyczne z wykorzystaniem auta wyposażonego w fotelik dla dzieci; „ CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM” -czytanie dzieciom opowiadań ( 1 raz w miesiącu) ;„ JAK BABCIĘ I DZIADKA KOCHAM” –udział dzieci w uroczystości Dnia Babci i Dziadka.
Bezpiecznego i efektywnego korzystania w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących TIK:
„ ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT” -oglądanie filmu edukacyjnego pt. „I my zwierzęta swoje święto mamy”; „MIESZKAŃCY LASU” - oglądanie filmu edukacyjnego pt. „ Jesteśmy u siebie”.
„ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA” - wysłuchanie słuchowiska pt. „ Jak Misio Pysio znalazł się w przedszkolu”; „CZAR BOŻEGO NARODZENIA”- nagranie występu dzieci dla rodziców; „PRECZ WIRUSIE!” -oglądanie filmu edukacyjnego oraz ilustracji; „PIERWSZY DZIEŃ ZIMY” -oglądanie filmu edukacyjnego oraz prowadzenie obserwacji; ZAJĘCIA ZDALNE -propozycje zajęć i zabaw dla dzieci.
Na koniec naszego listu, dziękujemy Państwu za dotychczasową współpracę i mamy nadzieję, że przebiegała ona po Waszej myśli. Wierzymy, że sytuacja związana z pandemią, unormuje się i pozwoli mam wszystkim wrócić do normalności . Dobre kontakty, które miałyśmy z Państwem utrzymajmy
w dalszym ciągu.
Z wyrazami szacunku
Nauczyciele grupy:
Iwona Jęczeń i Beata Makuch