TEMATYKA MIESIĄCA:
-
BEZPIECZNI NA DRODZE
-
NASZE ZWIERZAKI
-
JESIENNY LAS
-
PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
-
W BAŚNIOWEJ KRAINIE
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
-
Zapoznanie z wyglądem i funkcją sygnalizatorów świetlnych: dla pieszych i dla kierowców-wzbogacenie słownictwa o nazwy: przejście dla pieszych, pasy, zebra.
-
Utrwalenie podstawowych zasad poruszania się po ulicy-kształtowanie umiejętności dokonywania oceny zdarzeń pod kątem bezpieczeństwa.
-
Zapoznanie z pracą policjanta, wyglądem i charakterystycznymi cechami munduru, utrwalanie znajomości numeru alarmowego 112.
-
Rozwijanie umiejętności przewidywania konsekwencji określonego zachowania.
-
Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała-kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania ręki lewej i prawej.
-
Usprawnianie techniki wycinania nożyczkami po linii prostej.
-
Kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów opowiadania. Umożliwianie identyfikowania się
z postaciami stanowiącymi wzór do naśladowania.
-
Kształtowanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt. Zapoznanie z zawodem weterynarza.
-
Zapoznanie ze zwyczajami zwierzęcia domowego – psa i kota.
-
Rozwijanie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi na określony temat.
-
Kształtowanie umiejętności wyrażania w formie plastycznej wiedzy o świecie.
-
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej. Doskonalenie umiejętności planowania, kontrolowania i modyfikowania wytworów własnej pracy.
-
Uwrażliwienie na charakter muzyki, rozwijanie poczucia rytmu.
-
Nabywanie umiejętności rozpoznawania trójkąta spośród podstawowych figur geometrycznych płaskich.
-
Zapoznanie z cechami charakterystycznymi środowiska przyrodniczego – lasu, dostarczanie wiadomości
o przyrodzie niedostępnej w bezpośredniej obserwacji.
-
Kształtowanie postaw proekologicznych - wyjaśnienie konieczności ochrony lasu i jego drzew.
-
Doskonalenie operacji umysłowych (przypominanie, porównywanie) oraz rozwijanie percepcji słuchowej.
-
Kształtowanie umiejętności porównywania wysokości przedmiotów i posługiwania się pojęciami: wysoki, niski, wyższy, niższy.
-
Zapoznanie z wyglądem i nazwami najczęściej spotykanych gatunków grzybów jadalnych (borowik – prawdziwek, pieprznik jadalny – kurka, podgrzybek) i trujących (muchomor czerwony, borowik szatański)-uwrażliwianie na konieczność respektowania zakazu niedotykania grzybów bez wiedzy dorosłych.
-
Wdrażanie do dbałości o własne zdrowie i bezpieczeństwo.
-
kształtowanie emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć i wiedzy.
-
Rozwijanie umiejętności słuchania dłuższych utworów literackich.
-
Inspirowanie do wyrażania treści bajek w formie ekspresji ruchowej i plastycznej ,dostarczanie doznań emocjonalnych-rozróżnianie emocji pozytywnych i negatywnych.
-
Utrwalenie znajomości figury geometrycznej płaskiej: koła, zapoznanie z figurą geometryczną przestrzenną: kulą.
-
Rozwijanie umiejętności wykonywania zadań wspólnie z rówieśnikami.